یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۳۶:۴۵

بهمن امسال؛
سکوی فاز 20 پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

باشگاه خبری فراساحل: سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: سکوی دو هزار و 600 تنی فاز 20 پارس جنوبی، با ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز، بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد. علیرضا عبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مطلوب فازهای 20 و 21 پارس جنوبی اظهار داشت: پالایشگاه دو فاز 20 و 21 پارس جنوبی با ورود گاز فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی راه‌اندازی شده است. وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در هر دو بخش خشکی و دریایی با هدف تولید روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز راه‌اندازی شده گفت: این دو فاز قادر است روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی تولید کند.

سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از راه‌اندازی بخش‌های پشتیبانی این دو فاز خبرداد و تصریح کرد: هم اکنون بخش‌های اصلی واحدهای یوتیلیتی این پالایشگاه، همچون کمپرسورهای هوا و نیتروژن، بویلر، آب شیرین کن و واحد آب آتش نشانی این پروژه در سرویس قرار دارند. وی با اشاره به راه اندازی این فازها تا پایان امسال گفت: نخستین ردیف شیرین سازی فاز 20 و 21 پارس جنوبی شهریور و دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 بزودی آماده دریافت گاز می‌شود. وی با اشاره به بارگیری سکوی فاز 20 پارس جنوبی بیان کرد: عرشه دو هزار و 600 تنی فاز 20 پارس جنوبی ، با ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز از خرمشهر بارگیری شد.

سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی افزود: با نصب سکوی فاز 20، ساخت و نصب تمامی سکوهای دریایی فازهای واقع در منطقه پارس یک به پایان رسیده و آخرین قطعه از پازل این بخش از میدان مشترک تکمیل خواهد شد. عبادی درباره برنامه زمانبندی راه اندازی دو سکوی فازهای 20 و 21 گفت: سکوهای 20 و 21 به ترتیب تا پایان ماه های آبان و بهمن سال جاری به بهره برداری خواهند رسید تا ظرفیت نهایی برداشت دومیلیارد فوت مکعب گاز از میدان پارس جنوبی تحقق پیدا کند. وی عملیات ساخت ، بارگیری ، نصب و راه اندازی هر دو سکوی این فازها را نتیجه تلاش متخصصان ایرانی تحت نظارت کامل تیم‌های کنترل کیفیت و بازرس شخص ثالث عنوان کرد.



  کد خبر : 2619
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :